A Papik sempre treballem per estar al dia de les novetats constructives (noves tècniques, materials, aplicacions…) per construir les cases del futur. Aquesta inquietud la tenim també a l’hora de comunicar-nos amb vosaltres i és per això que des de ja fa mesos estem treballant en un canvi d’imatge adaptat als canvis que hem fet com a empresa en la darrera dècada. Així, després de molta feina, podem presentar-vos per fi la nostra nova imatge corporativa, que tot i trencar amb l’anterior, conserva l’essència en alguns aspectes.
Sovint quan veiem una marca, un logotip, podem dir que ens agrada més o menys, esperem que en aquest cas us agradi, però també volem fer una cosa que no es fa habitualment i que en la nostra empresa en fem bandera: La transparència. Volem compartir amb vosaltres els secrets que s’amaguen darrere de la nostra imatge gràfica.
Abans, però acomiadem-nos com cal del que fins ara ha estat el nostre logotip:
Aquesta és la imatge gràfica que ens ha representat de fa 10 anys, no tothom ho sap, però la il·lustració sobre el nostre nom, representa un esquimal, un esquimal remant en una canoa. I això per què? Papik, és un nom propi d’origen inuit, és un nom esquimal i és l’original nom del fundador de l’empresa. Més enllà d’aquesta curiositat, la raó per la qual un esquimal ens ha representat durant els darrers anys, és perquè els habitants de l’àrtic, són capaços d’aconseguir el confort i el caliu en les construccions en un clima tan extrem com el polar. Aquest era el nostre repte, aconseguir construir cases tan ben aïllades que el confort interior no es veiés pertorbat pel clima exterior, ni amb les onades de fred a l’hivern ni tampoc amb les onades de calor. De fet, aquest concepte i aquesta aproximació al món i la cultura esquimal capaços de viure en un clima tan extrem, ens sembla un exemple que ens ha captivat i ens segueix acompanyant també en la nova imatge gràfica.
Sota del nostre nom, trobaven una descripció clara del que fèiem: Cases Passives. Tot i ser molt concís, fa 10 anys, ningú sabia que era una casa passiva i, per tant, era important fer-ne molta divulgació, per això formava part del nostre nom: Papik Cases Passives.
Però 10 anys són molts i el món canvia a gran velocitat. El canvi climàtic ens ha dut a un nou paradigma d’emergència climàtica i el sector de la construcció no n’és aliè. Nous materials, procediments i actualitzacions de la legislació ens han portat avui dia allà on estàvem nosaltres fa 10 anys i tant el sector, com la societat ha pres consciència de la importància i els beneficis de construir cases passives. Però, com hem dit, els canvis i l’experiència et porten a millorar i a la nostra empresa això procurem fer-ho projecte rere projecte. Ara cal introduir el valor de nous conceptes, tant o més importants com l’alta eficiència energètica, que ja ha arribat per quedar-se, i es tracta de construir de forma sostenible i natural.
Així que hem renovat la nostra imatge procurant continuar amb l’esperit de l’alta eficiència energètica, incrementant l’elegància i mantenir la connexió amb el concepte inuit. El resultat és el següent:
Però que significa construir una casa sostenible de forma natural? Més enllà de la descripció que fa l’ONU del terme, ens agrada referir-nos a les reflexions que fa Andreu Escrivà al seu llibre titulat “Contra la sostenibilitat” sobre el terme i que van molt més enllà de la sostenibilitat verda. Una mirada a la sostenibilitat holística, que comprèn tots els aspectes de la nostra societat, procurem crear entorns confortables i això ho fem construint cases de molt alta eficiència energètica que aporten valor no només per als nostres clients, també per l’entorn immediat i per al medi ambient en general. I a més procurem que el procés sigui també una experiència de confort per als nostres treballadors com en la reducció de residus i emissions. I tot això ho fem així de forma sistemàtica, de forma natural, sense afectació, la nostra manera habitual de fer les coses i amb materials que arriben a les nostres mans en el seu estat natural. Naturalment.
És probable que arribats a aquest punt tinguis una pregunta sense resposta: on està la inspiració inuit en aquesta nova imatge? És subtil, però hi és, i en part, aquesta és la seva virtut. Les lletres del nostre nou logotip, està inspirat amb l’alfabet inuit, i ajuntant alguns d’aquells símbols, hem conformat gran part de la nostra marca, que a més està present en les nostres comunicacions, més enllà del nou logotip, per exemple en algunes publicacions en xarxes:
Bé esperem que aquesta presentació de la nostra nova marca i l’exercici d’explicar-vos el projecte us hagi agradat, al cap i a la fi, hi dediquem molt esforç en fer un producte de molta qualitat i això també ho fem a l’hora de prendre decisions com l’actualització de la imatge gràfica.